sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Kelaan hakemukset - Check!

Tulipa nyt vihdoin ja viimein täyteltyä Kelan sivuilla ne hakemukset äitiysrahasta, vanhempainvapaasta ja lapsilisästä. Niin ja toki hain äitiysavustuksenkin. Kuten edellisessä raskaudessa, myös tässä otin avustuksen rahana. Esikoisesta otin (tietysti) äitiyspakkauksen ja vaikka tulikin niitä kaikkia ainakin kerran käytettyä, koin nyt seuraavilla kerroilla mielekkäämmäksi ostella sillä 140 eurolla kirppareilta ja aleista itseä miellyttäviä vaatteita. Esikoisen pakkauksesta on edelleen tallessa vesilämpömittari, harja, sänkyyn täkki ja muovifrotee palanen, toppavaatteet ja harmaa villapuku. Niitä voi käyttää tällä kolmannellakin.

Kuva: Kela.fi


Ainoa, jonka olen sieltä Liun syntymävuoden pakkauksesta halunnut Liulle on se makuupussi. Se oli aivan ihana siilipussi. Samoin Eepun pussin säästin Eepun vauvalaatikkoon. Samalla tyylillä ajattelin haluavani tulokkaalle hänen pakkauksensa pussin, mutta jotenkin mua tökkää koko apinapussi. Ennen olen Aappa-kuosista tykännyt, mutta en nyt tiedä mikä siinä tökkää. Ehkä mä kuitenkin tilailen sen jostain Finlaysonilta tai sitten olen tämän vauvelin kohdalla erilainen ja ostan sen muumimakuupussin.



Kuva: Finlayson.fi



Ei kommentteja: