lauantai 13. syyskuuta 2014

Virallisesti raskaana

Tällä viikolla oli neuvola Eepun kerhon aikaan, joten Liu oli mun mukana. Ei ollut mun normineuvolatäti, mutta osas tämäkin asiansa. Paino oli noussut mukavaa 500g viikkotahtia. Kuulemma ihan hyvä meininki eikä haittaa, vaikka jatkuisi samana loppuun asti. Noh, we'll see. Edellisissä raskauksissa on kuitenkin päässyt aina sinne parinkymmenen raskauskilon kieppeille - ekassa vähän yli, tokassa aavistus alle. Tää nykymeno jos jatkuisi, päästäisi sinne about 16kg maille. Mä en siis todellakaan syö kahden edestä vaan ihan normaalia kotiruokaa kohtuullisesti. Herkuttelen maltillisesti. Ainakin yritän ;) Oon onneksi oppinut, että ilmeisesti hormonit tekee nuo kilot, koska ne sitten karisee imettäessä. Olen tehnyt johtopäätelmät, että jos ei saisi noita kiloja, mä olisin luuranko, kun imetys loppuu vauvan ollessa vuoden. Hemoglobiini katsottiin ja se oli 127, joka on kuulemma "tosi hyvä" tässä vaiheessa raskautta (tolloin oli 22+0). Mun hb on yleensä 130-150, joten onhan tuo vähän normaalista tippunut. Mutta ei tartte syödä rautaa, ellen tahdo.

Sykkeitä kuunneltiin ja ne oli 150 pinnassa. Liu yritti kiivetä mun luo, kun makoilin siinä laverilla. Se pääsi sitten mun viereen ihmettelemään (tökkimään mun napaa), kun täti kuunteli vauvaa. Sain myös Kelaa varten raskaustodistuksen. Nyt pitäisi varmaan töihin ilmoitella, että kolmatta pukkaa :)

Raskausoireita ei tällä hetkellä ole mitenkään erityisesti. Närästää, jos juo kahvia tai syö tulista. Mutta ei meinaa muistaa olevansa paksuna - kunnes yrittää ottaa pöydän alta jotain tai mahatyyppi aloittaa futailun. Maha on nyt tullut jotenkin enemmän esiin. Miekkonenkin totesi tässä menneinä päivinä, että näytän kyllä todella raskaanaolevalta xD Samoin vanha työkaveri näki mut viikon välein, niin viimeisimmällä kerralla totesi mahan olevan huomattavasti selkeempi kuin aikaisemmin. Vielä kuitenkin äippähousujen mahaosa lököttää eli vielä on reilusti matkaa siihen kunnon mahaan. Esikoisen äippäkortista katselin, että silloin viimisillään mun vyötärönympärys oli 109cm... melko muhkee ;)

2 kommenttia:

maiju kirjoitti...

Kuvaa mahasta ;)

Laura/Ikimuistoista kirjoitti...

Pistetään pyyntö korvan taa ;) Jospa muistais joku päivä kuvailla tota tyypin yksiöö :)