keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Hei krempat, mikä boogie, vaivaselt näyttää, niiku kuuluuki?

Otsikko kertonee olennaisen. Raskausajan krempat ovat alkaneet tulla "ilokseni".


  • Jos istun sängyllä/sohvalla pidempään rennosti, tuntuu nivusissa kolotusta kävelemään lähtiessä.
  • Öisin vetää suonta jalasta ja siihen sitten herää (puhumattakaan siitä kuinka monta kertaa pitää herätä vessaan yön aikana)
  • Pidempään seistessä tai kävellessä alkaa tuntua kipuilua lantionseudulla.
  • Närästää. Edelleen. Useammin.
  • Nukuttaa päivisin (rautalisä aloitettu omatoimisesti, josko siitä olisi apua).
  • Tuntuu kömpelöltä. En pysty helposti nostamaan lattialta pudonneita tavaroita tai pyyhkimään kaatunutta maitoa ja mun tuulipuvun housut kiristää ärsyttävästi. Nukkuessa kyljen kääntäminen alkaa olla yhtä ähinää. Mielenkiinnolla odotan tulevia 15(+2) viikkoa, minkä sortin urheiluksi tuo kyljen kääntäminen menee...


"Innolla" odotan tuleeko tässä raskaudessa ensimmäisen raskauden kaltaiset kovat liitoskivut vai riittääkö nämä pienet kolotukset niin kuin ne riittivät toisessa raskaudessa.

Tänään raskausviikkoja 25+1 (tarkastin kännysovelluksesta... mä oon aina ajatuksissa tyyliin viikon jäljessä) eli nyt pikkusen eteen tehtäisi jo jokikinen mahdollinen lääketieteellinen taikatemppu, jos hän päättäisi syntyä. Onneksi vielä ei ole ollut mitään merkkejä. Harkkasupistuksetkin antavat vielä odottaa itseään. Mä olen niin asennoitunut siihen, että yli mennään reippaasti. Jos ei sitten vaikka niin paljoa harmita (yeah right!), kun laskettuaika menee eikä vauvaa kuulu... Muistuttakaa silloin, että mun "oli tarkoitus fiilistellä, kun kyseessä on näillä näkymin viimeinen raskaus" ;)

3 kommenttia:

Janni kirjoitti...

Kuulostaa niin tutulta... Mulla tuo kömpelyys ilmenee myös niin, että kun yritän kyykkyasennosta ylöspäin, saan ähistä ja puhista :D

Irene kirjoitti...

Närästys on karmeaa. Kannattaa pyytää lääkäriltä resepti Omeprazoliin tai vastaavaan (saa niitä ilman reseptiäkin, mutta hintaero on huima). Sitä voi ihan turvallisesti käyttää raskausaikanakin, olen monesta paikkaa tarkistanut. Se ainakin itsellä auttaa hyvin, pärjää useamman päivän, kun yhden lääkkeen ottaa.
Saisit edes yhden krempan listasta pois.
Tsemppiä! Kuulostaa kyllä tuskastuttan tutuilta nuo vaivat.

Laura/Ikimuistoista kirjoitti...

Janni, tuota odotellessa. Mulla on kaiken lisäksi ollut polvissa jotain häikkää (huomasin aikanaan juostessa, kun alkoi kipeytymään), niin mielenkiinnolla vartun sanooko polvet sopparin irti vielä ennen tammikuuta. Kyllä nuo vielä ihan pelittää, mutta eipä tässä tiiä miten tuo nivelten yleinen löystyminen vaikuttaa niihin polviin.

Irene, närästykseen mulla on vielä auttanut ihan perus Rennie, mutta täytyy pitää tuo lääke mielessä, jos tämä tästä vielä ilkeemmäksi muuttuu. Kiitos!