maanantai 13. lokakuuta 2014

Syksyinen sunnuntai

Oijoi, me käytiin siellä Espoon reissulla ke-to ja sitten mulla oli koulua pe-la. Arvatkaa muistinko mä mitään listailla, että mitä tein ja milloin. No en. Yritän viikkokatsauksen seuraavia osia nyt sitten alkavan viikon keskiviikosta eteenpäin. Pahoitteluni.

Mutta palataanpa ihan tähän päivään. Aamusesta sain nukkua vähän pidempään kuin muut. Edelleen suuri kiitos korvatulppien keksijälle!! Kunhan sain sitten itseni ylös ja aamuhommat hoidettua lähdin lasten kanssa kavereiden luokse. Mä olen mun kaverin kanssa ristiin kummit meidän kuopuksille. Eli siis Liun kummille mentiin. Hänellä on samanikäiset lapset kuin itselläni, joten kiva kun kaikille on seuraa. Oltiin heillä hetken aikaa pihalla ja suunnattiin sitten sisälle leikkimään ja syömään. Me äidit tosin keskityttiin juoruiluun jälkikasvun leikkiessä oikein esimerkillisesti keskenään. Välillä näin kivasti :)

Lähdettiin kamuilta vähän lounaan jälkeen, joten odotettua oli Liun nukahtaminen autoon. Siirto vaunuihin onnistui tällä kertaa, joten ei tarvinut enää mitään lisänukuttelua kotipihassa. Eepu lähti Miekkosen kanssa traktorihommiin ja itse suuntasin koulutehtävän pariin Liun päikkäreiden ajaksi. Sain jopa jotain aikaiseksi. Hyvä minä.

Kunhan Liu heräsi, niin välipalan jälkeen lähdettiin kärryilemään kohti sitä metsää, jossa Miekkonen Eepun kanssa oli puuhommissa. Sinne onneksi pääsi ihan rattailla viereen. Vaikka kuinka yritin varovasti ottaa, niin taas sain mahaa juilimaan. En kyllä enää viitsi molempia likkoja samaan aikaan noissa työntää, kun pelkästään Liun kanssa tuli lyhyellä matkalla noi fiilarit. Saa nähdä miten käy mun kävelylenkkien. Ehkä ainakin pitää seuraavalla kerralla kiertää vähän lyhyempi kiekka kuin 7km ja kuulostella tuntemuksia.

Vietiin Eepulle välipalaa eväsrasiassa ja voi kuinka toinen tuli onnelliseksi, kun sai metsässä evästellä :) Sieltä sitten palattiin ihan tähän meidän kodin viereen metsään. Eepu lähti meidän matkaan. Käytiin keräämässä suppiksia ja niitä tulikin ihan mukava määrä! Niiden käsittely tosin jäi huomiselle.

Iltaruuan jälkeen mentiin vielä hetkeksi pihalle ja paisteltiin iltapalaksi grillissä makkarat. Lasten iltatoimet saatiin hyvin finaaliin jo kasilta, mutta jostain kumman syystä Liu nukahti vasta lähempänä 23:00. Ai miksi... no satuttiin siirtämään hänet pinniksestä pois ja tuosta "isojen tyttöjen" -sängystä on kiva lähteä itekseen leikkimään. Käy muuten jumpasta tuo lapsen sänkyyn palauttaminen. Siitäkään tosin ei mun maha tykännyt.

Nukuttamisen lomassa kirjailin vielä sitä mun päivällä työstämääni kouluprojektia. Sain onneksi ajatuksesta takaisin kiinni ja ihan järkevää tekstiäkin aikaiseksi. Se ei aina ole itsestäänselvyys, kun kirjoittelee iltamyöhällä.

Nyt Blogger keljuilee mulle. En pysty lisäilemään kuvia. Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin. Toivottavasti sinä et ;)

Meitä voi muuten seurata nykyään myös Facebookissa!

Ei kommentteja: